Brigitte Burgmer: Holographic art. Perception, evolution, future. 
Daniel Weiss 1987. Brigitte Burgmer e' un'artista che opera con tecniche 
multimediali (olografia, suono, installazioni, relazioni tra suoni e colori, 
percezione polisensoriale), ed e' tra i responsabili der Deutschen 
Gesellschaft fuer Holografie. Ha partecipato a mostre in tutto il mondo, tra 
cui la biennale "ARTEC" a Nagoya, manifestazione tra le piu' importanti 
sull'arte che impiega gli strumenti tecnologici. Vive e lavora a Colonia.

Pier Luigi Capucci: Realta' del virtuale. Clueb, Bologna 1993. 
L'autore e' studioso di sistemi della rappresentazione e della comunicazione, 
si interessa in particolare dei rapporti tra tecnologie e cultura. E' membro 
SPIE (The Society of Photo-Optical Instrumentation Engineers) e ISEA 
(The Inter-Society for the Electronics Arts). Dal 1985, all'Universita' di 
Bologna, svolge ricerca sui linguaggi della rappresentazione e sui media 
tecnologici negli ambiti della comunicazione e dell'arte. 

Pier Luigi Capucci: Il corpo tecnologico. Baskerville, Bologna 1994. 

6990 Robert Fuchs/Doris Oltrogge/Ralf Mrusek: Eine Galerie des
Unsichtbaren. Spektrum 1995/6, 85-89.
Elektronische Bildaufzeichnung im infraroten Spektralbereich und digitale
Weiterverarbeitung der Daten machen unter Malereien verborgene Entwurfs-
und Unterzeichnungen sichtbar.

Michael Gosney/John Odam/Jim Benson: The gray book. Ventana Press. $25.
The following review is from Underground Mac (issue n. 9): 
The Gray Book is a gallery of examples and tips for producing eye
catching graphics using one color: black. If you own an ink-jet or
laser printer, you might be surprised at the elaborate graphic effects
you can create. Creating attractive images using just gray scales can be an
exasperating process. This book provides excellent how-to information
for those of us who can't afford color. The book itself is testament to the 
the type of publications that can be produced using just grays. The examples 
are numerous, and the tips are easy to understand, though rather general in 
nature. The book isn't Mac specific, and instead concentrates on how gray can 
be used, not on exactly how to use it. While more specific instructions on 
how to create the example images would be appreciated, this book belongs in 
the library of any serious desktop publisher.

5970 Bruno Munari: Design e comunicazione visiva. Laterza 1993.

20171 Michael Rottmann: Zur Objektivität in der bildenden Kunst
der 1960er Jahre. Int. Math. Nachr. 207 (2008), 7-32.

6989 Lillian Schwartz: Computergraphik fuer die Kunstgeschichte.
Spektrum 1995/6, 78-84. Lillian Schwartz ist eine Pionierin der
Computerkunst und Computergraphik.