Brigitte Burgmer: Holographic art. Perception, evolution, future. Daniel Weiss 1987. Brigitte Burgmer e' un'artista che opera con tecniche multimediali (olografia, suono, installazioni, relazioni tra suoni e colori, percezione polisensoriale), ed e' tra i responsabili der Deutschen Gesellschaft fuer Holografie. Ha partecipato a mostre in tutto il mondo, tra cui la biennale "ARTEC" a Nagoya, manifestazione tra le piu' importanti sull'arte che impiega gli strumenti tecnologici. Vive e lavora a Colonia. Pier Luigi Capucci: Realta' del virtuale. Clueb, Bologna 1993. L'autore e' studioso di sistemi della rappresentazione e della comunicazione, si interessa in particolare dei rapporti tra tecnologie e cultura. E' membro SPIE (The Society of Photo-Optical Instrumentation Engineers) e ISEA (The Inter-Society for the Electronics Arts). Dal 1985, all'Universita' di Bologna, svolge ricerca sui linguaggi della rappresentazione e sui media tecnologici negli ambiti della comunicazione e dell'arte. Pier Luigi Capucci: Il corpo tecnologico. Baskerville, Bologna 1994. 6990 Robert Fuchs/Doris Oltrogge/Ralf Mrusek: Eine Galerie des Unsichtbaren. Spektrum 1995/6, 85-89. Elektronische Bildaufzeichnung im infraroten Spektralbereich und digitale Weiterverarbeitung der Daten machen unter Malereien verborgene Entwurfs- und Unterzeichnungen sichtbar. Michael Gosney/John Odam/Jim Benson: The gray book. Ventana Press. $25. The following review is from Underground Mac (issue n. 9): The Gray Book is a gallery of examples and tips for producing eye catching graphics using one color: black. If you own an ink-jet or laser printer, you might be surprised at the elaborate graphic effects you can create. Creating attractive images using just gray scales can be an exasperating process. This book provides excellent how-to information for those of us who can't afford color. The book itself is testament to the the type of publications that can be produced using just grays. The examples are numerous, and the tips are easy to understand, though rather general in nature. The book isn't Mac specific, and instead concentrates on how gray can be used, not on exactly how to use it. While more specific instructions on how to create the example images would be appreciated, this book belongs in the library of any serious desktop publisher. 5970 Bruno Munari: Design e comunicazione visiva. Laterza 1993. 20171 Michael Rottmann: Zur Objektivität in der bildenden Kunst der 1960er Jahre. Int. Math. Nachr. 207 (2008), 7-32. 6989 Lillian Schwartz: Computergraphik fuer die Kunstgeschichte. Spektrum 1995/6, 78-84. Lillian Schwartz ist eine Pionierin der Computerkunst und Computergraphik.